עורך דין מקרקעין

lawer

עורך דין מקרקעין

מה תפקידו של עורך דין מקרקעין ומדוע חשוב להיעזר בשירותיו?

עורך דין מקרקעין מעניק ללקוחותיו ליווי משפטי מקצועי ומלא בנושאים שונים, כגון: מכירת דירה, רכישת דירה מקבלן, רכישת דירה יד שנייה, פירוק שיתוף, פינוי מושכר, הסכמי שכירות, פירוק שיתוף, מיסוי מקרקעין, חריגות בניה, עבירות תכנון ובניה, תמ"א 38, פינוי בינוי ועוד.
עורך דין נדל"ן יבצע את הבדיקות הנדרשות טרם ביצוע העסקה, ולאחר מכן יערוך חוזה מתאים.

עורך דין מקרקעין – תפקידו והיעזרות בשירותיו

בודדים האנשים שלא נזקקים לשירותי עורך דין מקרקעין בחייהם. סביר להניח שכמעט כל אחד ימצא את עצמו, בשלב כזה או אחר בחייו, בפני רכישת דירה, מכירת דירה או תוספת בניה לדירתו.

עורך דין נדל"ן יוכל לסייע לכם בכל הנושאים הרלוונטיים למקרקעין, והוא יבחן את הסוגיות המשפטיות הקשורות לנושא ויטפל בהן, בכלל זה: בדיקות מקדמיות, ניסוח חוזי שכירות ומכר וגם ייצוג משפטי בהליכים מורכבים, כולל ייצוג בוועדות התכנון והבניה, בתביעות מול רמ"י ועוד.

כמו-כן, לקראת ביצוע עסקת נדל"ן, עורך הדין יוכל לייעץ ללקוחותיו בנוגע לתכנון המס שיש לערוך.
אם עורך הדין מייצג את הקונים, הוא ידאג להבטחת רישום הזכויות וקבלת החזקה. במקרה שבו עורך הדין מייצג את המוכרים, הוא ידאג למנגנונים מתאימים שיבטיחו למוכר כי יקבל את התמורה.

מעבר לכך, יש לעורך דין מקרקעין תפקיד חשוב בזמן הדיווח על העסקה לרשויות המס – עליו לדאוג לקבלת האישורים המתאימים (למשל: אישור מס שבח שהמוכר חייב להמציא לקונה), שכן אחרת לא ניתן יהיה להשלים את העסקה ולרשום את הזכויות ע"ש הקונה.

עו"ד שמתמחה בדיני מקרקעין יעניק שירות משפטי מותאם לקוח בהתאם לסוג עסקת המקרקעין המתבצעת, מורכבותה, העלויות הכרוכות בה ואופיה.

משרד עו"ד דליה שחורי עוסק בדיני מקרקעין, ומלווה את לקוחותיו בכל הסוגיות העולות מהם, לרבות פרויקטים של התחדשות עירונית (תמ"א 38 ופינוי בינוי), עסקאות מכר, מיסוי מקרקעין, עסקאות קומבינציה ועוד.


חשיבות ייצוג המשפטי בעסקאות מקרקעין

כאשר עורכים עסקת נדל"ן, חשוב מאוד לשכור שירותי עורך-דין מקרקעין. לעתים בעסקת מכר מקרקעין, נדמה לצדדים לעסקה שניתן לחתום על ההסכם גם ללא עורך דין. זו טעות חמורה שלפעמים משלמים עליה ביוקר – כאשר מתברר כי ביצוע עסקת הנדל"ן לא פשוט כפי שהיה נדמה מלכתחילה, וכי החוזה כולל סעיפים שאינם בהכרח לטובתכם.
לכן, מוטב כי כל צד יהיה מיוצג בידי עורך דין מקרקעין, אשר ידאג לאינטרסים שלו, ויבטיח כי העסקה תתבצע בצורה טובה ולשביעות רצונו.

תחומי מקרקעין עיקריים

עולם דיני המקרקעין הוא עולם רחב. מבין התחומים העיקריים הנכללים בו, אשר בהם עוסק משרד עו"ד דליה שחורי, ניתן למנות את התחומים הבאים:

  • רכישת דירה מקבלן – תהליך מורכב, שכן לרוב במועד החתימה, הנכס עדיין לא קיים. מכיון שמדובר בתהליך חשוב וסבוך, מומלץ להיעזר בעו"ד מקרקעין.
  • הסכם מכרהסכם לרכישת דירה הוא מסמך משפטי שמסדיר את מכירת הזכויות בדירה. חשוב לשים לב למספר דברים לפני שחותמים על חוזה מכר.
  • הסכם שכירותמומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין, אשר ינסח את הסכם השכירות בין הצדדים, וידאג לכך שיהיו סעיפים בחוזה שיגנו על המשכיר אם השוכרים יסרבו לפנות את הדירה. 
  • פינוי מושכר – מדובר בהליך שכולל כמה צעדים שבעל הנכס צריך לנקוט כדי לקבל את הסעד המבוקש.
  • תמ"א 38 ופינוי בינוי – מסלולים שונים של התחדשות עירונית, שמאפשרים להחליף בניינים ישנים ורעועים בבניינים חדישים ועמידים.
  • חריגות בניה – חריגת בניה נחשבת עבירה פלילית. ישנם סוגים שונים של עבירות בניה. חשוב לדעת איך להתמודד איתן, כיצד להימנע מהן וכיצד להכשירן בדיעבד, במקרים המתאימים.

. 

משרד עו"ד דליה שחורי מתמחה בנדל"ן, עורך הסכמים, עורך שומות במיסוי מקרקעין, ומלווה ומייצג את לקוחותיו בפני ועדות מקומיות בהליכי תכנון ובנייה, בהליכי ערר ובהליכים רלוונטיים נוספים.

המשרד מעניק ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי ואמין בכל הסוגיות העולות מעולמות המקרקעין.
לעו"ד שחורי יש ידע רב בנדל"ן וניסיון מוכח, אשר מסייעים לכל הצדדים בעסקאות המקרקעין לשמור על זכויותיהם ולמקסם את עסקת המקרקעין ותוצאותיה.

  • פרוייקט מורכב הממוקם בעיר רחובות.
    זהו בניין המיועד לשימור , הבניין מתקופת הבילויים המחייב בהסכמים מיוחדים לשימור המבנה וחיזוקו.
    ההסכמים נערכים מול עיריית רחובות.
  • כמו כן הענקנו ייעוץ משפטי ברכישת הקרקע
  • הסכם שימור קרקע
  • ניסוח הסכמי מכר דירות
  • נרשם צו בית משותף
  • הפרוייקט זכה בשנת 2016 ודורג כבניין היפה ביותר ברחובות!  

רוצים לשוחח עם עו"ד דליה שחורי השאירו פרטים ונחייג אליכם עוד היום!

גלילה למעלה